Juridisk hjelp gratis

Gratis Rettshjelp - Juridisk hjelp fra

1. Jussbuss gir gratis rettshjelp i enkeltsaker. Vi gir hjelp i form av muntlig eller skriftlig juridisk veiledning, og noen ganger i form av partsrepresentasjon. Jussbuss jobber med de rettsområdene hvor behovet for rettshjelp er størst. Dette er bl.a. utlendingsrett, arbeidsrett og spørsmål om gjeld
  2. Jurdisk-hjelp.no tilbyr rettshjelp innenfor ulike rettsområder. Saker og problemstillinger rundt NAV er et kjerneområde. Har du problemer mot Nav hjelper vi deg
  3. utter. Alle kan få hjelp til alle typer saker. For eksempel kan gjeldsofre få gratis bistand her
  4. Gratis Rettshjelp; Informasjon om fri rettshjelp. Skrevet av Advokat.mobi 2. januar 2020. Fri rettshjelp er et rettshjelpstilbud som er opprettet av det offentlige for å hjelpe personer med å kunne få nødvendig juridisk bistand uavhengig av vedkommendes økonomi
  5. Gratis juridisk hjelp eller advokat til svært lav pris er tilgjengelig på flere måter. En advokattime i Norge koster fra 1500-2000 kroner og oppover, og det er dermed dette du kan spare hvis du trenger én time med juridisk hjelp
  6. Lucy kan hjelpe deg døgnet rundt, året rundt, Våre medlemmer får gratis juridisk rådgivning i saker som gjelder bolig og eiendom. Her kan du sende inn en sak skriftlig. Logg deg inn på Min side, og gå videre til Mine saker
  7. Gratis advokathjelp. Still spørsmålet ditt her og få tilbakemelding fra advokat helt gratis. Du får svar på hva som er rett og vi gir deg juridisk rådgivning. Våre advokater svarer deg innen kort tid, vanligvis samme dag

Forside Juridisk-hjelp

Fritt rettsråd er veiledning og hjelp i juridiske spørsmål utenfor rettergang. Fri sakførsel er rettshjelp i saker som går for domstolene. I noen typer saker kan du få økonomisk støtte til juridisk rådgivning eller støtte til å føre en rettssak for domstolene Over hele landet organiserer de lokale kretsene av Advokatforeningen Advokatvakten - gratis juridisk rådgivning til publikum. Hvor ofte advokatvaktene arrangeres og hvor mange advokater som er tilgjengelige, vil variere fra sted til sted. Hva kan Advokatvakten hjelpe meg med Bare NAF gir deg juridisk bistand hele døgnet! Dersom saken er av en slik karakter at det er behov for hurtig hjelp, hjelper vi deg som medlem også utenfor kontortid. Haster det, ta kontakt på 08505 og vi gir deg de rådene du trenger. Utvidet bistand Gratis-advokat.no er en webside som handler om de ulike veiene til å få gratis advokatbistand. Det finnes langt flere måter å få gratis juridisk rådgivning enn folk flest tror. Gratis-Advokat.no har funnet dem alle, og de presenteres i hver sin artikkel. Noen av rettshjelpstilbudene er lokale, slik som jussbuss (gratis juridisk rådgivning fra jusstudent

Gratis hjelp. Fri rettshjelp er et tilbud til alle som har behov for gratis juridisk hjelp. Alt som gjøres fra kontoret er kostnadsfritt. Profesjonell rådgivning. Juridisk rådgivning gis av erfarne advokater som også er privatpraktiserende. Tilgjengelig advokat Juridisk rådgivning for kvinner (JURK) tilbyr gratis, tilpasset hjelp til selvhjelp for alle som definerer seg som kvinner. Vi tilbyr rettshjelp i hele Norge gjennom rettighetsinformasjon, rettspåvirkning og bistand i konkrete saker juridiske problemer? trenger du juridisk rÅdgivning i en sak? vi tilbyr en gratis og uforpliktende vurdering av din sak. les me Vi gir gratis rettshjelp til privatpersoner. Send oss din sak. For innsending av saker på norsk og engelsk: Send oss din sak. Send us your case. Frem til uke 31 er 5 av våre saksbehandlere klare til å bistå deg som har behov for vår hjelp nå i sommer Altfor mange av oss kommer i situasjoner hvor vi må ha, eller burde hatt juridisk hjelp. Advokathjelp er dyrt, og ofte er det lommeboka som bestemmer om du kan søke hjelp eller ikke

Juridisk hjelp. Medlemsfordeler / Juridisk bistand; Samfunnsviterne hjelper deg dersom du har spørsmål om arbeidstid, Har du andre juridiske spørsmål som ikke er relatert til ditt arbeidsforhold, tilbyr Samfunnsviterne 3 timer gratis juridisk bistand pr. telefon innen et vidt spekter rettsområder JURK er et gratis rettshjelptiltak for kvinner. Organisasjonen bidrar med hjelp til selvhjelp på en rekke saksområder. Du kan for eksempel få informasjon om hvilke rettigheter du har dersom du har blitt utsatt for vold, og hjelp til å søke om voldsoffererstatning. JURK tilbyr: Juridisk bistand i konkrete saker; Rettighetsinformasjon; Foredra Juridisk hjelp Juridiske tjenester Medlemsbedrifter i NHO kan få råd og hjelp av NHOs anskaffelseseksperter. Som NHO-medlem får du 15 prosent rabatt og en time gratis førstekonsultasjon på forretningsjuridiske tjenester gjennom Eurojuris. Kontaktinformasjon til Eurojuris og mer om medlemsfordelen JURK er en uavhengig rettshjelpsorganisasjon som arbeider for å sikre kvinners rettigheter. Jurk, som står for Juridisk rådgivning for kvinner, har hjulpet mer enn 50 000 kvinner med rettslige problemstillinger siden etableringen i 1974. Jurk blir drevet av kvinnelige jusstudenter ved det juridiske fakultet i Oslo. Alle kvinner kan henvende seg til Jurk for rettshjelp, o

Juridisk Bistand. Som medlem av Farmaceutene får du gratis, juridisk hjelp i saker av arbeidsrettslig karakter Gratis juridisk førstehjelp / førstegangskonsultasjon. En henvendelse per sak. 20 % rabattert timepris på laveste salærsats (det vil si kr 1 600 for advokater / kr 1 200 for advokatfullmektiger), dersom du som NITO-medlem ønsker videre bistand i den aktuelle saken. Priser er ekskl. mva

Med gratis juridisk bistand til småbedrifter, ønsker advokatfirmaet Selmer å bidra til corona-dugnaden. - Konsekvensene blir større for mindre aktører. De kan knekke fortere om de ikke får hjelp, mener sjefen Fri rettshjelp er et tilbud for innbyggere i Oslo som har behov for gratis juridisk rådgivning. Alle er velkomne til å kontakte tjenesten for hjelp og råd, men om du har rett på gratis rådgivning er avhengig av din inntekt Dokumentene er laget av advokater og er juridisk kvalitetssikret. Lag dine egne dokumenter Mange dokumenter må tilpasses det enkelte tilfellet for å ha gyldighet. Da kan du velge å lage din egen kontrakt, direkte på nett. Du får hele tiden interaktiv hjelp til utfylling Da jusstudentene så Luksusfellen kom ideen. Nå gir de juridisk hjelp - gratis! Et 20-talls studenter står klare for å hjelpe folk som sliter med kjipe utleiere og slu arbeidsgivere, og andre juridiske problemer Fri rettshjelp er advokatbistand som helt eller delvis dekkes av staten. Fri rettshjelp tilbudet er opprettet av det offentlige for å hjelpe personer med nødvendig juridisk bistand uavhengig av vedkom..

Juridisk vakttelefon 22 94 75 00 Trenger du juridisk bistand, er våre erfarne advokater og jurister bare noen tastetrykk unna. Vår vakttelefon er åpen mandag til fredag fra kl 9.00 til 14.30. Når du er medlem i Legeforeningen, kan du få gratis juridisk rådgivning og bistand i saker som gjelder yrket ditt. Det er normalt en fordel om du har vært i kontakt med tillitsvalgt først Medlemmer av Grafill har rett til inntil to timer gratis rådgivning per sak. Ikke-medlemmer kan ta kontakt for svar på enkle Advokat Christian Wadahl Uhlen har juridisk embetseksamen fra Universitetet i Oslo og Master of Laws (LL.M.) fra King's College London, med Et lite design- og illustrasjonsfirma i Oslo søkte juridisk hjelp

Som medlem får du gratis juridisk rådgivning fra våre erfarne hytteadvokater. Første konsultasjon er helt gratis Den første konsultasjonen hos hytteadvokaten er alltid helt gratis for deg som medlem. Uansett om du ringer oss eller kontakter oss via e-post, gir vi deg et konkret svar på ditt spørsmål og et konkret råd om videre saksgang Rettshjelpforsikring inngår i hus-, innbo-, hytte-, bil-, båt-, og reiseforsikring. Forsikringen gir deg rett til advokat når det foreligger en tvist jus-hjelp.no har siden 2012 vært et lavterskeltilbud på nettet for alle som trenger juridisk bistand. Det er et mål for virksomheten at juridiske konflikter løses utenomrettslig på et tidlig tidspunkt og til en pris som folk flest har råd til Jussformidlingen tilbyr gratis rettshjelp og gratis juridisk bistand til privatpersoner. Jussformidlingen er en organisasjon som er drevet av viderekomne studenter ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen. (Mer informasjon...) Jusshjelpa i Nord-Norge, Troms Om Juridisk-hjelp.no. Jurdisk-hjelp.no er et rettshjelpfirma. Virksomheten er godkjent av tilsynsrådet for advokatvirksomhet. Rettshjelpvirksomheter reguleres i domstolloven §§ 218 og 219 Juridisk-hjelp.no er i utgangspunktet en internettbasert virksomhet, men selvsagt tilbys ved behov personlige møter i lokaler i Oslo

Tilbyr gratis advokathjelp til alle - Nettavise

Malin gir gratis juridisk hjelp! - Hvert år snakker jeg med over 300 mennesker som står i krevende situasjoner og trenger råd fra en jurist. Det forteller Malin Albrechtsen van der Hagen. Hun er én av to jurister i Stine Sofies Stiftelse, og gir daglig råd og veiledning i saker som omhandler vold og overgrep mot barn Juridisk førstehjelp. Våre rådgivere er her for å hjelpe deg. Ring 915 02480 eller klikk på knappen under så kontakter vi deg. Kontakt meg. Vi har utfordret Torstein Bae til Lyn-juss! Flytte sammen. Hør Torstein sine raske tips og råd for når dere bør skrive samboerkontrakt,. Huseiernes Landsforbund tilbyr våre medlemmer gratis juridisk rådgivning, som en av våre medlemsfordeler Medlemskap i AAF gir tilgang til gratis juridisk rådgiving innenfor individuell og kollektiv arbeidsrett og tilstøtende rettsområder. Gjennom Brækhus advokatfirma tilbyr AAF framstående advokater og jurister med spisskompetanse innen arbeidsrett og forståelse for arbeiderbevegelsens høye krav til redelig personalledelse

Hjem Fri rettshjel

Slik finner du gratis eller billig advoka

Hva koster det å få hjelp? Som NAF-medlem vurderer vi saken din gratis, og gir deg råd om hva du kan gjøre videre. Har du behov for videre bistand, vil advokatutgiftene i disse sakene normalt dekkes av forsikringsselskapene gjennom ansvarsforsikringen biler er pålagt å ha Gratis juridisk hjelp 2020. JURIDISK INFORMASJON OG GRATIS JURIDISKE DOKUMENTER INNENFOR OMRÅDENE: Arbeidsrett - Familie og barn - Arverett og dødsfall. Inntil en time gratis juridisk bistand . Vår avtale gir deg hurtig, rimelig advokatbistand innen rettsområder som arv, skilsmisse, samboerskap, fast eiendom, husleie, tomtefeste og arbeidsrett. Denne medlemsfordelen alene har en verdi som overstiger kostnaden med medlemskape En lokal tvist skal så vidt mulig løses ved hjelp av hovedtillitsvalgt og/eller NSFs fylkeskontor. Ta derfor først kontakt med NSFs fylkeskontor. NSF kan også gi juridisk bistand i straffesaker vedrørende arbeidsforholdet og i saker om tilbakekalling av autorisasjon mm JURIDISK HJELP. JUSSBUSS. Gratis rettshjelp. Her er hjemmesiden deres, som finnes på norsk og arabisk (velg språk i menyen til høyre).. Skjemaet som må fylles ut for å motta hjelp finnes på norsk og engelsk (trykk på ønsket språk).. Telefon: 22842900. Adresse: Arbins gate 7 (Oslo

Norsk Hyttelag - Hyttefolkets beste venn

Juridisk rådgivning fra Huseierne Huseiern

En advokat kan hjelpe deg hvis du og din ektefelle ikke blir enige i forbindelse med separasjon, skilsmisse eller barnefordeling. I barnefordelingssaker kan du etter søknad få fri rettshjelp fra staten, noe som innebærer at det offentlige dekker dine utgifter, med unntak av en egenandel, som varierer med inntekten din Gratis juridisk førstehjelp for NITO-medlemmer Medlemmer i NITO har tilgang til gratis privatrettslig førstehjelp gjennom advokatfirmaet Eckhoff, Fosmark & Co. - Som NITO-medlem tilbyr vi opptil én gratis time med innledende konsultasjon der hensikten er å undersøke om den som ringer faktisk har en sak, samt vurdere eventuelle rettslige tiltak Første konsultasjon er gratis. Ta kontakt for å få et tilbud. Fri rettshjelp. I enkelte tilfeller kan det innvilges fri rettshjelp. Det betyr at det offentlige dekker det meste av utgiftene til juridisk bistand i forbindelse med saken. Det påløper en egenandel på litt i overkant av tusen kroner Juridisk rådgivning Ring oss på 08-533 300 04 eller ställ din juridiska fråga online. Ställ en juridisk fråga. Sök frågor & svar Sök. Boka tid med jurist. Lös juridiska problem genom vår webb- och telefonrådgivning Skriv avtal online. Anpassade avtal och. Har du en juridisk situasjon du trenger hjelp med? En Pro Bono Advokat kan være det rette svaret for deg? Finn gratis juridisk assistanse i dag. Tekst eller Ring

Gratis advokat - Advokatvurderin

Rettshjelpsentralen til Kirkens Bymisjon tilbyr gratis rettshjelp i enkeltsaker. Vi ser et stort behov blant folk flest for juridisk rådgivning, og ønsker å bistå ressurssvake grupper som ikke kan få juridisk bistand på annet vis. Vi gir hjelp i form av muntlig eller skriftlig juridisk veiledning i enkeltsaker,. Alle henvendelser om juridisk bistand innen våre rettsområder skal sendes til ap-arbeidsrett@admin.uio.no og inneholde: . Beskrivelse av hva saken gjelder; Hva det ønskes bistand til; Oversikt over alle relevante dokumenter i saken Merk: Sensitiv informasjon må ikke sendes pr e-post, men via ePhorte.; Når saken haster eller kan følges opp med én enkel telefonsamtale, ring 22 84 10 50 Juridisk bistand: Ved behov for juridisk bistand utover 2 timer, tilbys våre medlemmer bistand til en rabattert sats på kr. 1500,- ekskl. mva. I særlige tilfeller vil det også være mulig å søke Barnekreftforeningen om utvidet gratis bistand både når det gjelder ytterligere juridisk rådgivning utover 2 timer og eventuelle saker for domstolene

Fri rettshjelp - Fylkesmannen

Gratis innledende juridisk bistand er en av mange fordeler våre medlemmer har inkludert i sitt medlemskap. Det betyr at du ikke betaler noe for å få svar på ditt spørsmål, og dersom du ønsker eller har behov for videre bistand i din sak får du også dette til gunstig pris Nettstedet til Juristenes informasjonssenter. Inkluderer Advokatforeningen, Juristforbundet og Juristenes utdanningssenter. Informasjon om juridisk hjelp, fri rettshjelp og hvordan klage på en advokat. Kursoversikt for jurister og advokater. Nettbutikk for organisasjonene og Juristforbundets forlag Fri rettshjelp i Norge. I Norge er vi så heldige å ha et av verdens mest robuste og rettferdige rettssystemer. Dette systemet sørger for at ingen skal måtte gå inn i en rettslig tvist uten kompetent representasjon av advokat Juridisk Hjelp - familierett, advokathjelp, juridisk rådgivning, fast eiendom, barnefordeling, erstatningsrett, advokat, advokater, skilsmisse, strafferett. Gratis juridisk rådgivning Hytteadvokaten svarer på alle spørsmål som har med hytta å gjøre Priser juridisk hjelp. Den første konsultasjonen hos hytteadvokaten er alltid gratis for deg som er medlem i Norsk Hyttelag. Hytteadvokatene i Kvale

Advokatvakten - Advokaten hjelper de

1. Jusshjelpa i Nord-Norge kommer til Bodø for å gi deg gratis juridisk bistand. DEL. 27. februar kommer Jusshjelpas medarbeidere, Emilie Kirkeby Brastad og Morten v H. Kristiansen, gir noe svar, sier Emilie Kirkeby Brastad i en pressemelding, men legger til at det ikke er sikkert at Jusshjelpa kan hjelpe i alle saker. Mange spesialområder
  2. Takk for at du vil komme i kontakt med oss! Jusstorget er et nettsted med hundrevis av gratis artikler der du kan lære om juridiske temaer. Vi som står bak Jusstorget jobber som privatpraktiserende advokater. Vi gir ikke gratis juridisk veiledning. Vi kan dessverre ikke gi gratis svar på spørsmål. Dette handler ikke om å [
  3. Protester mot pengekutt til gratis juridisk hjelp Det studentdrevne rettshjelpstiltaket Jushjelpa i Midt-Norge må legge ned dersom forslaget til Justisdepartementets budsjett går igjennom
  4. Men syv av ti som har søkt juridisk bistand sier seg fornøyd eller svært fornøyd. Bare to prosent oppgir pris som årsaken til at de ikke søker juridisk hjelp. Men undersøkelsen viser også at få bruker advokat til å forebygge problemer. Isteden søker de hjelp når konflikten har oppstått. Det er ikke så lurt, skal vi tro.
  5. Advokatforsikring og boligkjøperforsikring gir deg rimelig advokathjelp ved behov. Du betaler ingen timepris for advokat, kun forsikringspremie
  6. Gratis juridisk rådgivning til våre medlemmer under koronautbruddet Som medlem i Norges Parkinsonforbund får du nå gratis juridisk rådgivning dersom du trenger hjelp med problemstillinger knyttet til koronautbruddet. Parkinsonforbundet har inngått en avtale med Advokatfirmaet Tveter og Kløvfjell AS

4 timer gratis juridisk rådgiving for bedrifter med 15-20 årsverk og over 20 årsverk. Ved behov for juridisk hjelp ut over disse grensene får medlemmer 50% rabatt på timeprisen (ordinær timepris kr. 2500 / medlemspris kr. 1250 per time + merverdiavgift) Juridisk hjelp fra Utdanningsforbundet koster ikke noe for medlemmene. Utdanningsforbundet yter ikke bistand i saker som skriver seg fra før medlemskapet. Hvordan går du frem? Utdanningsforbundet har et godt utbygd tillitsvalgtapparat med skolerte tillitsvalgte i alle kommuner og fylkeskommuner Juridisk bistand. For alle henvendelser kan følgende benyttes: legeforeningen@legeforeningen.no. Faks: 23 10 91 50 (direkte til avdeling for jus og arbeidsliv) Tlf: 23 10 90 00 (sentralbord) Brev sendes til: Legeforeningen, Postboks 1152 Sentrum, 0107 Oslo Vi tar også med lenker som kan være til hjelp for deg som har et leieforhold utenfor det område hvor Husleietvistutvalget (HTU) per i dag kan behandle tvister. Lenker Juss-Buss er et rettshjelpstilbud drevet av studenter som tilbyr gratis juridisk rådgivning